Deze pelgrimstocht is volbracht. 15 sept 2015 - 31 okt 2015.

maandag 26 oktober 2015

In Santiago de Compostela.

Santiago de Compostela

Vandaag een dagje rust. Een uitgebreid ontbijt viel me hier in 't hospederia te beurt. Nog eens geprobeerd wat fotootjes up te loaden maar het gaat tergend traag en na 5 minuten verbreekt de verbinding. Het is vrij somber hier in Santiago. Grauwe lucht, het regent. Deze morgen ben ik met Fabienne naar het infocentrum van Santiago geweest voor de busrit naar huis. Zij moest info hebben over de rit naar Cea vanwaar ze haar camino terug opneemt. Een nieuwe muis gaan kopen ook al. Onderweg ben ik de vrolijke Juan alias Happy Happy nog tegengekomen. Een hartelijke vent, lawaaierig zoals alle Spanjaarden maar met een hart van goud. Israël was ook van de partij. Een prettig weerzien weeral. Binnenkort voor goed afscheid nemen, een raar gevoel.
Mijn ticket retour is binnen. 137 euro. Ik kreeg begot 10% korting omdat ik 60 plusser ben. Nog een raarder gevoel.
Mijn etappes voor morgen staan op punt. 't Zijn er serieuze, 4 etappes waarvan er 3 ruim over de 30km. Dat zal wel gaan zeker ?
De fotokes zal ik morgen in Negreira opladen, het lukt me hier toch niet.
De proficiatten en likes op Facebook zijn ondertussen al niet meer te tellen. Iedereen een gemeende dankjewel daarvoor. Dat vind ik plezant, het geeft je moed en voldoening.
Alleen zal ik niet zijn op weg naar Finisterre. De Zwitsers vertrekken morgen ook. Kris en Marieke zijn vandaag al doorgestapt. Hoe raar het gevoel gisteren ook was, het weerzien met de verschillende pelgrims was hartverwarmend. Kersten de lange Duitser heb ik vanmorgen terug ontmoet. Het was geleden van in Zafra waar ik hem de laatste keer met zijn Marijke heb gezien. Hij herkende me eerst niet meer. Poncho, baard, vermagerd maar toen hij me herkende werd hij eventjes emotioneel. Ne vent van 2 meter en oneffen centimeters. Ik sta met hem op een fotootje. Zijn Marijke kon de camino niet uitlopen omdat ze eerder terug moest om te gaan werken. Ria, de lieve dame uit Drenthe liep ik ook al tegen het lijf hier in het hospederia. Ze moest mijn adres hebben nadat ze het hare had gegeven. Als ik het Pieterpad ga lopen tussen Steen en Coevorden mag ik bij haar komen logeren. Gilles, daar moet ik ook nog langskomen in Brives en Gaillarde voor een wandeling met logement. Arlette, die schat van een madammeke had weeral tranen in haar ogen bij het afscheid. Als ik ooit in de Puy de Velais ga stappen of er langs komen zou ze het me nooit vergeven vergeven moest ik haar deur voorbijlopen. Al die ga ik nog terug tegenkomen wanneer ik vanuit Muxia terug naar Santiago kom. Al blijft hier tot de 6de vooraleer hij terug naar Oregon vliegt. Fabienne gaat onderweg haar Camino in de geburen van Cea een studie maken van Keltische symbolen en magische stenen, als ik het goed verstaan heb zei ze zoiets in de aard van pirogliefen. Runetekens denk ik. Heel spiritueel bezig is ze tussen een brede waaier van magie, Keltische symbolen, kunst, alchemie en le chemin.
Morgenvroeg als ze wakker zijn en ik nog niet vertrokken ben dan zal dat uitwaaien worden. ' t Gemis steekt nu al de kop op.
Slapen nu, morgen er vroeg uit om de voeten in de richting te zetten van Negreira. 't Zal nat worden morgen. Tot morgen.

Geen opmerkingen: